Az öt tibeti jóga – az egészség forrása

A jógáról mindannyian tudjuk, hogy az egyik legegészségesebb mozgásforma, életkortól függetlenül bárki elkezdheti. Azoknak, akik nem tudják, melyik fajtáját próbálják ki, kitűnő választás lehet az öt tibeti gyakorlat, amely számos kedvező élettani hatással bír. Csak néhány:

  • hatásos ellenszere a depressziónak, nyugtalanságnak, pánikbetegségnek és egyéb mentális zavaroknak
  • megszűnteti az állandó fáradtságérzetet
  • idővel csökkenti az ízületi betegségekkel járó fájdalmakat
  • megszűnteti a légzőszervi betegségeket, a nehézlégzés-érzést, minimalizálja az asztma tüneteit
  • észrevétlenül meggyógyítja a pajzsmirigygondokat
  • feloldja az erek falán lerakódott plakkokat, megelőzve ezzel a szívinfarktust vagy stroke-ot
  • reggel végezve hatásosabban frissít, mint a kávé, este pedig nyugodt alvást biztosít
  • az egyik leghatásosabb fegyver a fogyásban, alakformálásban, anélkül, hogy a bőr megereszkedne
  • szép, tónusos izomzat alakul ki
  • normalizálja a vérnyomást és a szívritmust
  • eltűnik a sokak életét megkeserítő narancsbőr, a gödröcskék a fenéken, hason és combon
  • kisimulnak a ráncok
  • nőknél szabályozza a rendszertelen menzeszt
  • a petyhüdt bőr ismét feszessé válik
  • sokkal jobb lesz az emésztés, megszűnik a makacs puffadás és székrekedés, enyhíti az IBS tüneteit
  • szebb lesz a testtartás

 

Tehát nemcsak öt gyakorlatról, hanem komplett fiatalító és gyógyító programról van szó, amely csakra -és sejtszinten szinten teszi rendbe a testet-lelket egyaránt! Minden héten, minden rítusból csak hármat végezzünk. A következő héten ötöt, aztán hetet, és így tovább, amíg 21-ig eljutunk. Ennél többet ne végezzünk.

Ne lepődjünk meg, ha néhány nap után furcsa dolgokat tapasztalunk magunkon: pattanások, bőrviszketés, erősebb szagú izzadás, sötétebb vizelet, enyhe hasmenés, hangulatváltozások, szédülés. Ezek mind-mind a méregtelenítés jelei, semmiképp ne ijedjünk meg tőlük, csináljuk tovább a rítusokat!

Lássuk tehát a gyakorlatokat!

AZ ELSŐ RÍTUS

Alapállásban karunkat oldalsó középtartásba tegyük és az óramutató járásával megegyező irányba kezdjünk el forogni. Ne túl lassan, de ne is túl gyorsan! Végül álljunk meg mozdulatlanul, tenyerünket illesszük egymáshoz, mintha imádkoznánk.

 

 

A MÁSODIK RÍTUS

Feküdjünk le hanyatt, tenyerünket lefelé illesszük a testünk mellé. Fejünket és lábainkat emeljük fel egyszerre, miközben a kezünk lent marad a padlón. Felemelkedéskor szívjuk be, leengedéskor pedig fújjuk ki a levegőt. Akinek nehézséget okoz a kezét lent tartani, csinálhatja a gyakorlatot úgy, hogy -a felülés végzéséhez hasonlóan- tenyerét a tarkójára helyezi. Pihenőpóz: feküdjünk hanyatt és vegyünk pár mély hasi levegőt.

 

A HARMADIK RÍTUS

Térdeljünk egy szőnyegre, tenyerünket helyezzük a combtövünkre. Szívjuk be a levegőt lassan és hajoljunk hátra, amíg kényelmes. Nem kell erőltetni, hogy minél hátrébb hajolhassunk! Idővel ez is menni fog! Kilégzéskor hajoljunk előre, állunkat szorítsuk a szegycsonthoz. Pihenés: dőljünk előre, miközben homlokunk a karunkon pihen. Vegyünk néhány mély levegőt!

A NEGYEDIK RÍTUS

Üljünk le nyújtott ülésbe. Körülbelül 10 cm széles távolságot hagyjunk a bokáink között. Kezünket tegyük a csípőnk mellé, előre mutató ujjakkal! Szívjuk be a levegőt, ezzel párhuzamosan emeljük fel csípőnket a földről, mintha hídat akarnánk formálni, de vízszintben álljunk meg, és hajtsuk hátra a fejünket ezzel egy időben! Ezután térjünk vissza a kiinduló helyzetbe. Pihenés: hajtsuk behajlított lábainkra a kezeinket és hajtsuk le a fejünket.

AZ ÖTÖDIK RÍTUS 

Vegyünk fel olyan pózt, mintha fekvőtámaszozni készülnénk, azaz tenyér-és lábujjtámaszt. A törzs, a has ne érjen le a földre! Szívjuk be a levegőt és emeljük meg a csípőnket, mintha háztetőt akarnánk formálni alakunkkal. Nem muszáj, hogy a talpak teljesen a földhöz érjenek, kezdőknél pedig különösen nem. Idővel ez is sikerül majd. Kilégzéskor térjünk vissza a kiinduló testhelyzetbe. Pihenés: helyzzük törzsünket behajlított lábainkra és nyújtsuk előre karjainkat.

Melyik rítus milyen hatásokkal bír?

Első rítus: fejfájás, szédülés, visszér, csontritkulás, meszesedések oldása. Segíti a gerincben lévő folyadék áramlását, az agysejtek újjáépülését, az agy keringését, az egész szív-és érrendszert és a veséket.

Második rítus: szabályozza a havi vérzést, segíti annak görcsöktől mentes lefolyását, egyaránt enyhíti a PMS-t és a klimaxos tüneteket is. Jótékonyan hat az emésztésre, a hasi szervek köré lerakódott zsír gyors eltüntetésében is hatékony fegyver. Erősíti a szívizom munkáját, a légzőszerveket, megszűnteti a merevséget a nyakban, a hátban, a derékban és a lábakban. Serkenti a máj méregtelenítő, vértisztító munkáját.

Harmadik rítus: arcüregproblémák, gyenge immunrendszer, női szervek betegségei ellen kiváló. A nyakfájás, nyaki eredetű szédülés ellen is hatásos.

Negyedik rítus: gyenge izomzat, lumbágós panaszok, ízületi gondok, nyugtalanság ellen hat leginkább.

Ötödik rítus: formálja a feneket és a csípőt, a vádlit, combokat, karokat. Búcsút inthetsz az “integetőizomnak” a felkarodon, a székrekedésnek, a hátfájásnak.

Videók: Youtube.

Kép: Niharika Yoga.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.