Az étcsokoládé 7 kedvező élettani hatása

Biztosan ismeritek Gombóc Artúrt, és azt is, hogy a rajzfilmfigura szereti: “…a kerek csokoládét, a szögletes csokoládét, a hosszú csokoládét, a rövid csokoládét, a gömbölyű csokoládét, a lapos csokoládét …” – és így tovább.

Egyre több kutatás támasztja alá, miszerint az étcsokoládénak rengeteg kedvező élettani hatása van. Íme hét pozitív hatása, amiről talán nem is tudtál!

1. Javítja a vérkeringést

Segít visszaállítani az erek rugalmasságát és megakadályozza, hogy azok falain plakkok (lerakódások) képződjenek. Így a keringési problémák, a magas vérnyomás, a stroke és az iszkémiás szívbetegségek ellen is hatásos fegyver a finomság.

2. Csökkenti a koleszterinszintet

Van a “jó” (HDL) és a “rossz” koleszterin (LDL). Utóbbi szintjét csökkenti a rendszeresen fogyasztott étcsoki, amely szintén a szív-és érrendszer munkájának kedvez. Normalizálja a vérnyomásodat is.

3. Segíthet a fogyásban

Jól olvasod! Ha a főétkezések előtt 1-2 kocka étcsokit hagysz szétolvadni a nyelveden, ebéd vagy vacsora után már nem fogsz késztetést érezni egy kis nassolnivaló fogyasztására. Ráadásul nem eszed túl Magad, ami a kilók visszafogásában is előnyös.

4. Szebbé teszi a bőröd

Meglepő, de ez is igaz. Az étcsokiban lévő antioxidánsok semlegesítik a szabadgyököket, így a daganatos megbetegedések mellett még a bőrödet is szebbé teheti oly módon, hogy megvédi a Nap káros hatásaitól és rugalmassá teszi. E célból minimum 70%-os kakaótartalmú étcsokoládét válassz. Természetesen nyáron továbbra is használj napozókrémet a leégés ellen. Külsőleg is remek bőrápoló szer: pakolást készíthetsz belőle.

5. Terhességi hangulatváltozások ellenszere

Egy finnországi kutatás eredményeiből az derült ki, hogy azok a várandós nők, akik rendszeresen fogyasztanak étcsokoládét, kevesebbszer küszködnek hangulatingadozásokkal.

6. Memóriajavító

Nemcsak vizsga előtt álló diákok számára előnyös egy kis finom csoki, de az idős emberek memóriazavarait is jelentős mértékben csökkentheti, ha rendszeresen fogyasszák az édességet.

7. Segít megelőzni a diabéteszt

Talán elsőre furcsán hangzik, de az étcsokoládé javítja az inzulinérzékenységet, ennek köszönhetően segíthet a kettes típusú diabétesz megelőzésében és inzulinrezisztensek is bátran ehetik.

 

Képek: Pinterest.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.