A szellemi kimerültség 5 jele – ne vedd félvállról őket!

Rohanó világunkban gyakran háttérbe szorítjuk saját magunkat. Hajszoljuk a pénzt, a sikert, meg akarunk felelni minden életterületünkön. Ám ha ezt túlzásba visszük, kellemetlen következményei lehetnek. Íme, a szellemi kimerültség 5 figyelmeztető jele, amelyeket nem szabad elbagatellizálni.

1. A legkisebb dolgok irritálnak

Mintha egész egyszerűen elfogyott volna a türelmed, a legapróbb dolgok is képesek idegességet kiváltani. Mások elkezdhetnek távolságtartón viselkedni Veled ennek következtében, hiszen kevesen értik, mi történik Veled. Viselkedésed nyomottá válik, közöny lehet úrrá Rajtad.

Tipp: ha úgy érzed, nem bírod tovább, ülj le, vegyél pár mély lélegzetet, a kilélegzett levegővel pedig engedd el az idegességedet is. Ezt ismételd el minimum tízszer.

2. Motiválatlan leszel

Nem leled örömöd se a munkádban, se a hobbijaidban. Robotként éled mindennapjaidat, gyakorlatilag semmi és senki nem képes motiválni. Korábbi, nagyobb céljaidban is elbizonytalanodsz.

Tipp: pihenj pár napot és rendszerezd a gondolataidat. Próbáld megtalálni azt a tevékenységt, ami ebből kizökkent, kezdj el sportolni, amely által eredményeket érsz el és visszatérhet a motivációd.

3. Alvászavarokkal küzdesz

Hajnalig forgolódsz, és amikor végre sikerül elaludnod, álmod felszínes és nyugtalan. Vagy éppen egész nap aludnál, egy kanna kávé ellenére is, folyamatosan fáradtnak érzed Magad.

Tipp: meditálj! Rengeteg meditációs technika van elalváshoz, a nyugodt álomhoz.

4. Testi tünetek jelentkeznek

Szédülés, hányinger, gyomorfájás, étvágytalanság, vérnyomás-ingadozás – ha ezek ismerősek számodra és testi elváltozás nincs mögöttük, szinte biztos, hogy kimerültél.

Tipp: legyen egy napirended, amihez tartod Magad. Egyél naponta ötször, de keveset és fogyassz több vizet. Ha nagyon komolynak érzed a dolgot, vegyél ki szabadságot – az egészséged mindennél fontosabb!

5. Ok nélkül sírva fakadsz

Különösebb ok nélküli sírásrohamok, nyomott hangulat, enerváltság – a kezdődő depresszió tünetei is lehetnek. Nem is tudod, miért sírsz, csak sírnod kell.

Tipp: a felgyülemlett stresszt ki kell adni, ez lehet sport, barátaid társaságában időzés, új hobbi, ami kreativitást igényel, ha pedig másképp nem megy, nyugodtan kérd szakember segítségét.

Képek: Pixabay Free Image.

One thought on “A szellemi kimerültség 5 jele – ne vedd félvállról őket!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.