7 tény a chia magról

Napjaink egyik slágerterméke a chia mag, amelyet azték zsályaként is neveznek. Nem véletlenül vált rengeteg ember kedvencévé ez a pici, de annál egészségesebb élelmiszer, íme 7 érv a rendszeres fogyasztása mellett!

1. Rendkívül gazdag fehérjében. 100 gramm chia mag fedezi a napi fehérjeszükséglet 30%-át, így vegetáriánus és vegán életmódot folytatók számára (is) rendkívül hasznos táplálék.

2. Antioxidánsokban is gazdag, így segít a daganatos betegségek megelőzésében.

3. Körülbelül ötször több kálcium található a chiában, mint a tehéntejben, hétszer több C-vitamin, mint a narancsban és háromszor annnyi vas, mint a spenótban – így megfelelően gondoskodik a csontok egészségéről, kiváló ellenszere a náthás megbetegedéseknek és a vérszegénységnek. Nőknek a menstruáció miatt különösen javallott a fogyasztása.

4. Gluténmentes, így a gluténérzékenységben szenvedők is fogyaszthatják.

5. A leggazdagabb forrása az Omega-3 zsírsavnak, ezek közül fontos kiemelni az ALA-t (alfa-linolénsav), amelyet a szervezet nem tud magától előállítani, ezért fontos az utánpótlása.

6. Mivel gazdag rostokban, hamar teltségérzetet okoz, ha ételeinkhez keverjük – így kevesebbet eszünk majd a következő étkezéskor. Azaz a chia mag a felesleges kilók lerobbantásában is hatékony fegyver. Ezenkívül magas rosttartalma segíti az emésztést, megszűnteti a székrekedéses panaszokat, a puffadást.

7. A chia csökkenti az LDL (~káros) koleszterin szintjét, ez pedig segít kivédeni a szív-és érrendszeri betegségeket, mint pl. a szívroham vagy a stroke.

Forrás innen, képek: Pixabay.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.