7 jel, hogy túl szigorú vagy magadhoz

Mindannyian arra törekszünk, hogy az élet minden területén a legjobbat nyújtsuk, a legtöbbet hozzuk ki magunkból. Maximalisták vagyunk. Ám ezt néha túlpöröghethetjük, és ilyenkor kell rájönnünk: túl szogorúak vagyunk önmagunkhoz. 

Milyen jelek utalhatnak erre?

– Miközben saját Magad legnagyobb kritikusa vagy, másokat előszeretettel dicsérsz.

– A legapróbb dolgokért is bocsánatot kérsz.

– Túlgondolsz mindent, többféle forgatókönyvet lefuttatsz az agyadban, hogy “mi lenne/lett volna, ha…” (Ez az úgynevezett “overthinking” jelenség)

– Szégyellsz segítséget kérni, mindent önerőből akarsz megoldani, ugyanakkor mások komoly problémáit is Te akarod orvosolni.

– A dicséretet sem nagyon hiszed el. Mindig van Benned egy adag szkepticizmus.

– Befojtod az érzelmeidet, hogy erősebbnek, keményebbnek tűnj.

– Félsz, hogy mások rátapintanak a gyenge pontjaidra, nehezen oldódsz fel mások társaságában.

Ezek a “tünetei” annak, hogy túl szigorú vagy Magadhoz. Tulajdonképpen a saját diktátoroddá válsz. Ez a hozzáállás idővel azonban egyenes út a depresszióhoz, a pszichoszomatikus betegségekhez, a totális kimerültséghez, hiszen mindezek (vagy ha csak néhány jellemző Rád a fentiek közül) óriási kontrollt igényelnek, amelynek elvesztésétől viszont ösztönösen félsz.

El kell fogadnod, hogy nem lehetsz tökéletes, hiszen senki nem az. Vannak hibáid, ahogy másoknak is. És aki igazán erős, az a gyengeségeit is vállalja.

Első körben azt kell megtalálnod, milyen múltbéli esemény hatására rögzültek ezek a beidegződések Benned. Ha egyedül nem megy (és ha nem megy, ezt is fel kell ismerned…), kérj segítséget! A legjobb módszerek ezek feloldására a kineziológussal végzett oldások, a viselkedésterápia, de a jóga is, amelynek stresszoldó hatása közismert.

Képek: Pinterest és Giphy.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.