5 ok arra, hogy minél gyakrabban együnk kölest!

Méltatlanul keveset emlegetett élelmiszer a köles, pedig a Kínából származó gabonaféle több kedvező egészségügyi hatással rendelkezik. Íme 5 ezek közül, amelyek igen nyomós érvek a rendszeres fogyasztása mellett!

 

1. Gluténmentes

 

Ha gluténmentes, de tápláló élelmiszert keresel, ideje felírnod a kölest is a bevásárlólistádra! Remek tápanyagforrás, kellemetlen emésztőrendszeri panaszok nélkül.

 

2. Lúgosít

 

Az egészséges étrend 60%-át lúgos ételek képezik. A köles lúgosító élelmiszer, így segít fenntartani szervezetünk egészséges pH-egyensúlyát.

3. Az egyik legjobb magnéziumforrás

 

Magnéziumban gazdag a gabonák királynőjének is nevezett köles. A magnézium számos testi folyamatban nélkülözhetetlen. Bizonyítottan csökkenti a migrént, a kellemetlen izomgörcsöket, kordában tartja a vérnyomást, segít megelőzni az erek falán a plakképződést, amely melegágya az érszűkületnek, később a szírvrohamnak és a stroke-nak is. 

 

4. Egészséges koleszterinszintet biztosít

 

Van a “jó” (HDL) és a “rossz” (LDL) koleszterin. Utóbbi szintjét csökkenti a köles, amely szintén kedvez a szív-és érrendszernek.

 

5. Kiváló minőségű fehérjeforrás

 

A köles -a hússal, tojással és tejtermékekkel ellentétben- nem borítja fel szervezetünk pH-egyensúlyát, miközben rendkívül gazdag fehérjében is. A vegetáriánusok és vegánok számára emiatt különsen áldásos a fogyasztása, de fogyókúrás, diétás étrendbe is belefér, mivel magas rosstartalmánál fogva hamar eltelít és nem hintáztatja a vércukorszintet – ez az oka a gyakran jelentkező falási rohamoknak.

Kép: Pinterest.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.