10 érv a jóga mellett

Napjaink egyik legnépszerűbb mozgásformájává nőtte ki magát a jóga, amely több ezer éves múlttal rendelkezik. Célja a lelki egyensúly, a tudatosabbá válás elérése, ám emellett rengeteg előnyös hatása van szervezetünkre. Íme, 10 ok, hogy miért is érdemes kipróbálnunk és rendszeresen gyakorolnunk ezt a mozgást!

 

1. Fogyás

 

Unod az úszógumikat a hasadon? Szégyelled a narancsbőröd? A jóga sejt-és csakraszinten teszi helyre a szervezetet, rengeteg ászanának komoly zsírégető és testformáló hatása van. Néhány hónap után búcsút inthetsz a felesleges kilóidnak, szép, definiált testet kapsz – mindezt úgy, hogy a bőröd sem sínyli meg a nagyobb mértékű súlyveszteséget.

 

 

2. Csökkenti a vérnyomást

 

Ha tartósan magas a vérnyomásod (140 Hgmm feletti szisztolés és 100 Hgmm feletti diasztolés érték), jelentősen megnöveli az esélyét a szív-és érrendszeri betegségeknek, mint pl. a szívinfarktus, a stroke és egyéb “finomságok”.  A jóga gyakorlásával már néhány hét után csökken a vérnyomás, jelentős tehertől szabadítva meg a szívet és a véredényeket. Jobb lesz a végtagjaid vérellátása és jobban bírod a fizikai megterhelést.

 

3. Alacsonyabb koleszterinszint

 

Rengeteg ember koleszterinszintje magas, amely melegágya a már fent is említett betegségeknek. Már néhány hét jógázás után csökken a vérzsírszint, feloldódnak az erek falán lerakódott plakkok, csökken a nyugalmi pulzusszám és elmúlnak a magas koleszterinszintre figyelmeztető tünetek (gyors kifáradás, aluszékonyság, emésztési zavarok).

 

4. Viszlát, ízületi fájdalmak!

 

Korunk népbetegségévé nőtte ki magát az ízületi gyulladás, a különböző mozgásszervi betegségek. Az ülő munka, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás együttesen járul hozzá a sokszor komoly fájdalmakkal járó nyavalyákhoz. Ha ülő munkát végzel, mindenképpen érdemes kipróbálnod a jógát. Rugalmassá teszi a tested, hihetetlen mértékben javítja a testtartást, amely nemcsak esztétikai szempontból előnyös, de egészségi vonatkozásban is. Emellett érdemes a vegetáriánus, vagy vegán étkezésre áttérni.

 

5. Jó a metál, de nem a testben!

 

Metált bírod…? Én igen! 😀 Komolyra fordítva a szót: a jóga segít a nehézfémek kivezetésében, amelyek jelenléte a szervezetben óriási terhet ró a májra és vesére, diszfunkciókat és csökkentett működést eredményezve. Pattanások, hajhullás, krónikus fáradtság és hangulatingadozás figyelmeztethet arra, hogy testedben túl sok a méreganyag, de ne ess kétségbe: a jóga segít májadnak és vesédnek is, hogy nagyobb hatásfokkal működjenek.

 

6. Szorult helyzet…?

 

A felnőtt lakosság 90%-a legalább egyszer megtapasztalja a székrekedést, ám akadnak, akiknél ez már fiatal koruktól problémát okoz. Több rost és víz, valamint kevesebb hús, liszt és cukor fogyasztásával orvosolható a probléma, a jóga egyes ászanái pedig rendkívül hatásosak székletürítési nehézségek esetén. Ha rendszeresen gyakorolod, megszabadulhatsz ettől a kínos és kellemetlen problémától.

 

7. Csak nyugi!

 

 

Szomorú tény, de egyre több fiatalt diagnosztizálnak pánikbetegséggel és más, szorongással járó kórképekkel. Természetesen a súlyos esetekben elengedhetetlen a bizonyos ideig tartó gyógyszeres kezelés, de a mentális betegségekre is kiváló ellenszer a jóga. Segít kisimítani az idegeidet, megtanít befelé figyelni és meglelni a szépséget mindenben és mindenkiben. Nem egy-két napos folyamat, mire javulást érsz el, de érdemes kitartanod.

 

8. Jobb szex

 

Különösen ajánlott a jóga rendszeresítése olyan nőknek, akik szexuális zavaroktól szenvednek. E testedzés javítja a női nemi szervek vérellátását, egyes pózok pedig kimondottan a szakrális csakrát töltik fel, amely központ jó működése esetén elmúlnak az olyan gondok, mint a libidócsökkenés, és a szex közben érzett feszélyezettség. Ráadásul segít testünk megismerésében is. Lányok, jógára fel!

 

9. Javuló egyensúlyérzék

 

Akinek egyensúlyzavarokkal is járó betegsége van, ne habozzon elkezdeni a jógát. Lehet, hogy eleinte nehezen mennek az ászánák, de egy idő után szervezeted egyensúlyérzéke bámulatosan sokat javul és elköszönhetsz a szédüléstől és az émelygéstől. Ilyen betegségek pl. a neurológiai pánikbetegség, BBPV (jóindulatú helyzeti szédülés), Meniére-betegség, stroke után visszamaradt egyensúlyérzékelési zavarok.

 

10. Stabil vércukorszint

 

Mint minden mozgás, a jóga is kedvezően befolyásolja szervezeted vércukorszintjét. Cukorbetegek is bátran elkezdhetik, nem egy olyan esetről hallottam, hogy a kettes típusú diabétesszel diagnosztizált beteg pár hónap rendszeres jógázás után elhagyhatta a gyógyszereit. 

 

Képek: Pinterest.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.